Spiel Essen maakt de sprong naar de 21e eeuw met een nieuw logo. Het iconische tangram met de bekende kleuren blijft, maar is iets gedraaid om de dynamiek van de beurs beter te verbeelden.
De stap in de toekomst gaat echter verder dan alleen het logo. Er wordt ook gewerkt aan betere integratie met de Spiel App en “nieuwe halconcepten”, wat dat ook mogen zijn…
Daarnaast maakt de stad Essen zijn entree in het logo. De organisatie wil hiermee de verbinding tussen Spiel en Essen, die al 40 jaar bestaat, extra benadrukken. Want, zo zegt Merz Verlag directeur Carol Rapp, “Spiel is Essen, en Essen is Spiel”.
Tegelijk met het nieuwe logo lanceert Merz Verlag ook een nieuwe Spiel website.
Een frisse, nieuwe online omgeving voor een moderne beurs. Gedurende de komende maanden wordt in aanloop naar de beurs de website weer gevuld met de bekende plattegronden, Spiel Guide, en ‘Neuheitenliste’.
Spiel 2023 is van 5-8 oktober in de bekende Messe Essen.